Alla inlägg under september 2010

Av cattis - 30 september 2010 19:35

Vilken härlig höstdag!


   


                   

Av cattis - 29 september 2010 20:26

Idag har jag varit ute med Sussi och shoppat en vinterjacka till gubben och ett par vinterskor. Fick även ett bidrag till jackan av Sussi & Matti tack så mycket   . Blev även bjuden på bullar innan jag åkte och hämta Jonathan från dagis.


När jag kom la jag lillen en sväng eftersom som vanligt hade han inte sovit nåt på dagis *suuuck* Och jag passa på att hänga tvätten och sätta på en maskin till. Ska snart gå och ta hand om den också.


Nu ikväll har jag plockat lite i sovrummet, fixat lite lampor som inte fått nya lampor på ett tag haha. Och sedan renbädda vi i sängen, så nu kommer det bli riktigt skönt att gå och lägga sig.   


Nu börjar Jonathan vara klar för vintern. Ska köpa en overall också, får se vilken det blir bara. Lite inne på en som finns på Maxi för 199 kr, men får se vad det blir. Kanske väntar tills nästa månad också får se hur det blir. :) Köpte även ett par vintervantar på Citygross igår, och fingervantar har han väl 4-5 par. Flera par raggsockar, långkallingar. En till mössa ska jag köpa  men det blir nästa månad han har 2 höst o en vinter som jag köpte föra året. 


Måste försöka komma ihåg att ta med åkpåsen till vagnen på dagis på fredag, har glömt nu flera dagar i rad. SKÄMS på mig!.


   


Av cattis - 28 september 2010 23:21

Nu har jag städat och plockat bort alla sommarkläder och tagit fram mössor och vantar och annat mys inför vintern. Egentligen trist men det är ju så att leva långt häruppe i norr.


Idag har jag varit en sväng till svärmor och blev bjuden på bullar, sen vart det en sväng runt i stan på de ärenden vi båda hade att uträtta. Var hemma vid halv fyra då fick lillen ligga en liten stund eftersom han var helt slut och bara grinade. Jag passade på att laga middag medans, krovstroganoff med ris och det satt perfekt i magen.


Nu ska jag gå och lägga mig och sova men innan så bjuder jag på en bild hehe Jonathan ville inte låta bli att riva och ha sig när jag höll på i hallen så han fick testa en mössa :) Bilden är väldigt ljus för jag hade fel inställningar på sen jag var ut och fotograferade men men så kan det vara.


 

Av cattis - 26 september 2010 23:29

Nu är det verkligen nära att lilla gubben kan gå, det tror jag verkligen, nu handlar allt som det gjort ett tag bara om att våga släppa taget. och det har han börjat med när han glömmer bort sig så det går framåt :)


Tror han håller på bli dålig igen :( Dumma dagis. Så får se hur han mår imorgon annars blir det hemma med mamsen. Hört det ska bli bra väder imorgon så då kan vi vara ute istället om han skulle bli hemma. :) (om han inte är dålig).


Tycker att det händer nåt varje dag, inte en dag är sig lik, ser nåt nytt varje dag i lilleman. Idag upptäckte jag att han verkligen ville kramas gav mig stora kramar när jag satt på golvet. Mysigt :) Klart han kramats innan men nu vill ha det :) Även om jag säger får mamma en kram? :)  


Saker är inte detsamma de närmaste månaderna (inget jag kommer gå in på) men kommer göra det bästa jag kan för få allt rulla på iaf, det löser sig ju inom en närmare framtid och blir ännu bättre som tur är. :)


Ska även efter jul börja spara pengar så mycket pengar det bara går, till vad låter jag vara osagt :)


Och står fortfarande fast vid att det blir skolan efter jul om jag inte hittat nåt jobb. Vad får jag se men lutar åt bli undersköterska, då är det ändå lättare få jobb plus att jag har flera års erfarenhet.

Av cattis - 23 september 2010 11:04

Ibland är bilderna inte bra ljus/färg på därför fixar man dem :) Denna metod använde jag mig av Camera RAW 6, följer med photoshop CS5 :)


Laddar upp lite bilder från skogen senare idag :) Ska iväg nu.


 

Av cattis - 21 september 2010 14:44



         



Av cattis - 20 september 2010 13:10



                               

Av cattis - 15 september 2010 14:50

Bjuder på lite bilder :)


 


 


 


 


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards