Alla inlägg under oktober 2010

Av cattis - 29 oktober 2010 19:46

Mammas lilla sötnos :)   


         

             

     

Av cattis - 27 oktober 2010 21:54

Varje dag blir gossen mer och mer säker på fötterna :) Tar fler steg varje dag och släpper nu helt frivilligt och har börja stå utan hålla i sig länge :) Så nu är det nog nära när han verkligen försöker gå hela tiden :) GÅÅ nu min älskade gosse!!


Imorgon blir det nog Alnöbadet om allt går som vi tänkt oss :)

Av cattis - 26 oktober 2010 16:37

Idag har jag varit till tandläkaren för första gången sen jag var 19 år. Och det gick rätt bra ändå för gått såhär många år. Hade 2 mindre hål i mina visdomständer men annars bra mun hälsa. Blev av med lite tandsten, vilket kändes som tänderna skulle flyga haha ;P


Sen även fått ett kostnads förslag om utfyllning till 2 av mina tänder som jag LÄNGE vilja veta vad det skulle kosta. Och vi valde testa plats och inte porslin för slita så lite på mina egna tänder som det går. Även kanske kommer ha natt tandställning för mitt korsbett får se längre fram sa han. Också om jag får problem med ömma käkmuskler och sånt. :/ Inte känt av det än iaf.


Utfyllning av mina tänder kommer landa på närmare 3000 kr men DET ÄR DET VÄRT! den som visste hur jag mår ibland skulle nog förstå om jag la 15000 på det!


Nu ska jag bara ta det lugnt och känna lugnet att det var inte så hemskt som jag föreställde mig att gå till tandläkaren :) Och ännu bättre de använder inga sprutor för att bedöva längre   


Av cattis - 25 oktober 2010 18:48

Jonathans fina nya overall :) Inte överdrivet dyr heller 399 kr. Men kändes rikitgt bra iaf. Nöjd med den så får väl se nu under vintern hur den kommer funka. Och blir den kall så köper jag en dyrare när pengarna är bättre :)


Sen fick han 2 dagiströjor.


nu ska jag laga lite taccos :)




    

Av cattis - 20 oktober 2010 21:11

Min älskade mor köpte mig lite vardragskläder nu när jag börjar jobba :) Tack snääälla mamma


         

Av cattis - 20 oktober 2010 16:01

Nu har jag fått mitt schema och jag börjar den 5 november :)


Så här kommer mitt schema se ut i november. En heeel del, men det är för jag jobbar lite extra för en annan också ibörjan. Men känner mig så glad att äntligen börja få tjäna mina egna pengar och kunna leva bra och känna att jag gör nåt om dagarna.


Jonathan börjar även från 1 november på heltid på dagis. Ska kolla upp vilka dagar han blir ledig eftersom Tommy är ledig mitt i veckan jämt nästan, och då vill han ha honom hemma så klart :)


5 november

6 november

7 november

8 november

9 november

10 november

11 november

15 november

16 november

19 november

20 november

21 november

24 november

25 november

29 november

30 november

Av cattis - 19 oktober 2010 23:46

Fick ju samtalet jag väntade på idag, jag börjar jobba den 5 november :) Känns så kanon. Och imorgon ska jag på ännu en intervju och jag hoppas jag kan få stå på deras vikare lista =) Även om jag hamnar i sitsen då jag kan välja OM jag skulle slå ut de andra 4 så kommer jag tacka  nej vill jobba på detta jobb som jag var på igår :) Även om det innebär mindre tid hemma. :)

Av cattis - 18 oktober 2010 23:55

Nu ikväll var jag på en intervju om ett väldigt trevligt jobb. Och jag kände verkligen att vi klicka jag och "kunden" :) Så imorgon får jag veta hur det gick, och förhoppningsviss börjar jag jobba den 1.a november :)


Detta är en heltids tjänst men med väldigt bra tider, (95%) så okej inte heltid ;) Schemat varvar på 2 veckor hela tiden. Första veckan jobbar jag 5 dagar, vecka två jobbar jag 2 dagar :). Vilket är kanon, för då slipper gubben vara mycket på dagis den veckan. Men kommer nog ha honom en liten stund på förmiddagen iaf nån dag i veckan när jag inte jobbar för betalar man heltid så vill man ju gärna ha någon användning av det =P. Plus han älskar vara på dagis och leka med barnen. :)


Och nu på onsdag ska jag på ännu en intervju, och detta gäller ett dygns jobb och jag har blivit utvald av över 200 stycken och varit dit en gång och blev utvald igen och nu är det en sista intervju, men jag håller tummarna jag får jobbet som jag var till i kväll :) Men jag står gärna på vik listan på dygnsjobbet :) Kan ju passa in veckan jag knappt jobbar om man har tur =)


Imorgon kommer mamma hit och stannar tills torsdag, känns hur mysigt som helst har sakna lilla mamma sååå mycket   


Satt och kolla lite på vardagskläder för det behöver jag verkligen, och hitta en del, så nu vill jag ha ett jobb så jag kan förnya min garderob lite inför vinter :)


                         

Ovido - Quiz & Flashcards