Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av cattis - 23 augusti 2010 18:11

Ja fattar ni jag uppdaterar igen??! Var ska korset ritas   


Nu snart ska vi äta middag, blir ju sena middagar hos oss tyvärr, och snart är det dags för gossebarnet att sova för natten och för mammsen o pappsen och se på ny-premieren av fångarna på fortet, fattar ni att det börjat igen hur kul är inte det   


Han som sagt älskar sin nya nalle, han försöker trycka ner nallen i plocklådan hehe :)


                   

Av cattis - 23 augusti 2010 12:23

Vi har upptäckt att Jonathan är livrädd för våran golvfläkt. Aldrigt märkt innan att han är rädd för några saker men denna är han verkligen livrädd för...Som den nu skulle vara farlig hehe :)


Just det nu kom jag på en sak. Vi hade ju fläkten en natt inne hos Jonathan nu i somras och han hade svårt att sova för det var såå varmt. Jag har fläkten på lägsta effekten längst in i hans rum åt väggen (så ingen luft blåser på honom). Går in när han vaknat till på natten och upptäcker något MYCKET udda, sladden till fläkten är urdagen den ligger ca 50 cm ifrån kontakten??? Jag tänkte flera gånger även Tommy drog vi ur sladden?? Och sen varför skulle vi ha gjort det man kan ju stänga av den med knapparna som vi alltid gör...Inte första gången något oförklarligt hänt i närheten av Jonathan kan jag säga...Detta med hans speldosa höll ju på skrämma livet av oss när han var mycket mindre och den började spela om nätterna...


Fast jag är faktiskt inte rädd för snälla saker som händer, det är bara någon som vill väl   Känner ju även rätt ofta lukt av rök väldigt stark lukt av rök precis som jag minns det luktade om min älskade mormor och det är också väldigt ofta i närheten av Jonathan. Skämmer mig inte alls hon får gärna besöka min son :)


Se skräcken i hans ögon...  


Nu ligger gossen min och vilar med sin nya nalle som jag vann på Selånger marknad, han bara älskar den och vill gosa med den hela tiden. Lyser upp när han ser den :) Så den kommer få följa med honom på dagis när han ska vila.


Jo på tal om dagis, nu är det vääldigt snart inskolning rättare sagt den 6 september känns väldigt spännande faktiskt tror ju på dagis åt barn. Men i måttliga mängder, tror inte småbarn mår bra vara mer på dagis än hemma men det är min personliga åsikt. För min del blir det nog jobba extra om jag nu kommer in som det verkar, eller nåt vik (vem vet). Och så tänkte jag försöka framtills 2011 och har jag inte hittat nåt riktigt så blir det skolbänken. Det får framtiden avgöra.  

Av cattis - 23 augusti 2010 09:51

Undra vad man ska ta och hitta på idag, kanske åka en sväng till Jonathans farmor och bara fördriva lite tid. Ska tvätta nån tvätt idag..


På onsdag ska jag och Madde på Birsta och se om vi hittar något snyggt att ha på sig till hennes 25 års fest, sen på eftermiddagen ska jag klippa håret, inge mycke alls ta av topparna lite.


Har varit på Selånger marknad varje dag sen i fredags och shopp:

Tunnbröd

Ost

6 par halkstrumpor åt Jonathan

en halsduks scarf

2 par leggings


Sen tror jag faktiskt inte jag köpte nå mera man har ju inte direkt super gott om pengar dagarna innan lön..


Nä nu här jag att lillen är vaken så nu är det bara stiga upp och börja dagen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards